Cari Blog Ini

Minggu, 13 Februari 2011

Lagu-Lagu Padang Pasir

Lagu-Lagu Padang Pasir

Singer - Amr Diab
Song - Awedony

عمرو دياب - عودوني
2x عشت عمرى قبل منك يوم وما جيتلى تانى عشته كله فى يوم
2xعودونى عودونى عليك أحبك عودونى ... عودونى وعلمونى هواك

2x قلب واحد اللى حاسس بيك ... هو قلب العاشق اللى دايب فيك

2xعودونى عودونى عليك أحبك عودونى ... عودونى وعلمونى هواك

2xمش بخاطرى مش لاقيلى حلول ... غصب عنى عيونى عودتنى أقول

عودونى عودونى عليك أحبك عودونى ... عودونى وعلمونى هواك

2x عودونى عودونى عليك أحبك عودونى

5x عودونى عودونى عليك أحبك عودونى ... عودونى وعلمونى هواك

Singer - Amr Diab
Song - Tamally Maak

عبرو دياب - تملي معاك

تملي معاك
ولو حتى بعيد عني في قلب هواك
تملي معاك تملي فبالي وبقلبي ولا بنساك
تملي وحشني لو حتى بكون وياك

تملي حبيبي بشتقلك
تملي عيني بتندهلك
ولو حولي تقل الكون
بكون يا حبيبي محتجلك

تملي معاك معاك قلبي معاك روحي
يا اغلى حبيب يا اغلى حبيب
ومهما تكون بعيد عني لقلب برئ
يا عمري الجاي والحاضر يا اغلى نصيب

Singer - Amr Diab
Song - Wahshteny

عيونك شايفها وحاسس اننا عارفها
سبيني براحتي اوصفها مكسوفه ليه
كأنك معايا بقالك عمر ويايا
بنفس الصوره جوايا من قد ايه

سنين شايفك في أحلامي
بنادي عليك ضميني
ليالي كنت مش عايش
ومستنيك تحييني

وحشتيني وحشتيني
سنين بعدك على عيني
ليالي كنت مش عايش
ومستنيك تحييني

وحشتيني وحشتيني
سنين بعدك على عيني
ليالي كنت مش عايش
ومستنيك تحييني

يا أجمل هديه بعتها القدر ليه
با قمري في أعز ليالي أوصفلك ايه

والله والدنيا بقت في عينيه حاجه تانيه
هواكي قابلته وفي ثانيه جريت عليه

سنين شايفك في أحلامي
بنادي عليك ضميني
ليالي كنت مش عايش
ومستنيك تحييني

وحشتيني وحشتيني
سنين بعدك على عيني
ليالي كنت مش عايش
ومستنيك تحييني

وحشتيني وحشتيني
سنين بعدك على عيني
ليالي كنت مش عايش
ومستنيك تحييني

بحبك هقولها يا ريت أتمنى أكامها
تعالي في حضني ونقولها أحنا الأتنين

هي هي

وحشتيني وحشتيني
سنين بعدك على عيني
ليالي كنت مش عايش
ومستنيك تحييني

وحشتيني وحشتيني
سنين بعدك على عيني
ليالي كنت مش عايش
ومستنيك تحييني

وحشتيني وحشتيني
سنين بعدك على عيني
ليالي كنت مش عايش
ومستنيك تحييني

Singer - Haifa Wehbe
Song - Tesma7li

هيفاء وهبي - تسمحلي

تسمحلي ادلعك خذ قلبي منو مترجعوش
انا عايزه اسمعك كل الي قبلي مسمعتهوش

ياجميل ياعسوله يا شخصيه ماتتكرش بسهوله
يا لذيذ يا شرباته معاك ياحبيبي عايشه الدنيا ببساطه

انا هفضل احس بحبك بس وادوب في عينيك
هفضل عالحال ده يا حبيبي سنين وسنين

ما انا لو مش كنت يا اجمل حب ادلع فيك
امال يا حبيب القلب حدلع مين

ياجميل ياعسوله يا شخصيه ماتتكرش بسهوله
يا لذيذ يا شرباته معاك ياحبيبي عايشه الدنيا ببساطه

Singer - Myriam Faris
Song - Ana We Shou

مريام فارس - أنا والشوق

أنا والشوق يطول ليلي وانت تغيب
أنا والعين نسأل فين أغلى حبيب
أنا والشوق يطول ليلي وانت تغيب
أنا والعين نسأل فين أغلى حبيب

أنا قلبي ينادي ليك وروحي تروح ليك
يوقف بي الزمان واستنى شوف عينيك
أنا قلبي ينادي ليك وروحي تروح ليك
يوقف بي الزمان واستنى شوف عينيك


ارجعلي أشوفك والقلب يرتاح
ريحني ياحبيبي من نار الاشواق
تلقاك في البسمة عيوني وتغني الافراح
والقاك ياحبيبي زي أنا مشتاق
2x

2x أوبارينا رينا رينا رينا نار رينا رينا رينا رينا رينا نار

أنا في البعد ماتعرف عيوني النوم
ولا يومين ولا شهرين ولا ميت يوم
أنا في البعد ماتعرف عيوني النوم
ولا يومين ولا شهرين ولا ميت يوم

أنا قلبي ينادي ليك وروحي تروح ليك
يوقف بي الزمان واستنى شوف عينيك
أنا قلبي ينادي ليك وروحي تروح ليك
يوقف بي الزمان واستنى شوف عينيك

ارجعلي أشوفك والقلب يرتاح
ريحني ياحبيبي من نار الاشواق
تلقاك في البسمة عيوني وتغني الافراح
والقاك ياحبيبي زي أنا مشتاق
2x

أوبارينا رينا رينا رينا نار رينا رينا رينا رينا رينا نار

Singer - Nancy Agram
Song - Ah-w-Nos
نانسي عجرم - اه ونص
مافيش حاجة تيجي كده
اهدا حبيبي كده وارجع زي زمان
يابني اسمعني هتدلعني
تاخد عيني كمان
x2
حبيبي قرب
بص وبص بص
زعلان ازعل , ازعل نص نص
لاحسن هبعد, ابعد اه ونص
وهتبقى انت اكيد خسران
x2
مافيش حاجة تيجي كده
اهدا حبيبي كده وارجع زي زمان
يابني اسمعني هتدلعني
هتاخد عيني كمان
ليه ده كل ده
اخدت على كده
انت مابتزهقش ملام
تعبت يانا يانا ليالي حيرانه
اهدا بقى وكفاية حرام
x2
حبيبي قرب
بص وبص بص
زعلان ازعل , ازعل نص نص
لاحسن هبعد, ابعد اه ونص
وهتبقى انت اكيد خسران
x2
مافيش حاجة تيجي كده
اهدا حبيبي كده وارجع زي زمان
يابني اسمعني هتدلعني
تاخد عيني كمان

دي حاجة متعبة
اكمني طيبة
مستحملاك وبقالي كتير
حبيبي شوف انا صبرت كام سنة
x2
حبيبي قرب
بص وبص بص
زعلان ازعل , ازعل نص نص
لاحسن هبعد, ابعد اه ونص
وهتبقى انت اكيد خسران
x3
مافيش حاجة تيجي كده
اهدا حبيبي كده وارجع زي زمان
يابني اسمعني هتدلعني
تاخد عيني كمان
x2







Singer : Nancy Agram
Song : Betfakar Fi Eh

بتفكر في إيه...حبيبي؟
وساكت بس ليه؟
دي كلمة في ثانية تقولها تاخود قلبي
طب قولها لي ولو بعينيك
بتفكر في إيه...حبيبي؟
وساكت بس ليه؟
دي كلمة في ثانية تقولها تاخود قلبي
طب قولها لي ولو بعينيك

حالي ماهوش حالي وبناديك
تاني هقول تاني بموت فيك
مهما هيجرالي هعيش ليك
ده اللي بينا غرام

حالي ماهوش حالي وبناديك
تاني هقول تاني بموت فيك
مهما هيجرالي هعيش ليك
ده اللي بينا غرام

حالي ماهوش حالي وبناديك
تاني هقول تاني بموت فيك
سهرانة عيوني ف لياليك
نفسي بليلة أنام

موضوع مش كبير...وعيبك بتفكر كتير
بحبك كلمة سهلة ومش مستهلة
تاخود كل الوقت ده ليه؟

موضوع مش كبير...وعيبك بتفكر كتير
بحبك كلمة سهلة ومش مستهلة
تاخود كل الوقت ده ليه؟

حالي ماهوش حالي وبناديك
تاني هقول تاني بموت فيك
مهما هيجرالي هعيش ليك
ده اللي بينا غرام

حالي ماهوش حالي وبناديك
تاني هقول تاني بموت فيك
سهرانة عيوني ف لياليك
نفسي بليلة أنام

حالي ماهوش حالي وبناديك
تاني هقول تاني بموت فيك
مهما هيجرالي هعيش ليك
ده اللي بينا غرام

حالي ماهوش حالي وبناديك
تاني هقول تاني بموت فيك
سهرانة عيوني ف لياليك
نفسي بليلة أنام


Singer - Nancy Agram
Song - Enta Eih
نانسي عجرم - انت ايه؟
انت ايه مش كفايه عليك تجرحني حرام عليك
انت ايه انت ليه دموعي حبيبي تهون عليك
طب وليه انا راضيه انك تجرحني وروحي فيك
طب وليه يعني ايه راضية بعذابي بين ايديك

لو كان ده حب ياويلي منه
لوكان ده ذنبي مااتوب عنه
لو كان نصيبي اعيش ف جراح حاعيش في جراح

مش حرام
مش حرام انك تخدعني ف حبي ليك
مش حرام الغرام وسنين حياتي وعشقي ليك
ضاع قوام ولا كان لعبة ف حياتك بتداويك
ضاع قوام الحنان وحضن قلبي واملي فيك

لو كان ده حب ياويلي منه
لوكان ده ذنبي مااتوب عنه
لو كان نصيبي اعيش ف جراح حاعيش في جراح

لو كان ده حب ياويلي منه
لوكان ده ذنبي مااتوب عنه
لو كان نصيبي اعيش ف جراح حاعيش في جراح

لو كان ده حب ياويلي منه
لوكان ده ذنبي مااتوب عنه
لو كان نصيبي اعيش ف جراح حاعيش في جراح


Singer - Nawal el-Zoughbi
Song - Toul Omry

نوال الزغبي - طول عمري

طول عمري بحلم ياغالي
إن انت حلم الليالي
من نظرة غيرت حالي
و قلبي و روحي معاك و الله
حياتي.. طول مانا وياك
ليلاتي.. فرح قلبي معاك
و عيني.. لو بعيد شايفاك
عشقتك والله من طلة

طمني خليك معايا
يالي انت أجمل حكاية
ده هوانا من غير نهاية
ويلا تعالا ننسى اللي فات يلا


Singer : Tamer Hosny
Song : Rooh Alby
روح قلبى انا وعدتك وصدقنى هكون وياك
وعليك ابيع روحى ما انا روحى ياعمرى فداك
خليك هنا معايا ياروح قلبى متوحشنيش
خليك قصاد عينى عشان قلبى مايوجعنيش

تعالى نعيش حبيبى حياتنا
سيبك ماللى عدى وفاتنا
ايه فى الدنيا دى هيحوشنا
ماهو انت انا
طب خلى الدنيا تضايقك يوم
وشوف انا هعمل ايه فى الدنيا
علشانك انا اتحدى الكون
ولا اشوف دموعك لو ثانية

مش قادر انسى اول مرة شوفتك عملت ايه
ده انا بوست ايديا علشان سلمت عليك
وساعتها مابنش عليا ان عنيا بتموت فيك
وحاولت ادارى بس ضعفت قدام عنيك

تعالى نعيش حبيبى حياتنا
سيبك ماللى عدى وفاتنا
ايه فى الدنيا دى هيحوشنا
ماهو انت انا
طب خلى الدنيا تضايقك يوم
وشوف انا هعمل ايه فى الدنيا
علشانك انا اتحدى الكون
ولا اشوف دموعك لو ثانية

Tidak ada komentar:

Posting Komentar